Jeg er beboer i Kristiansdal

Hvis du allerede bor i boligforeningen, finder du herunder nyttige informationer.
 


Bytning af bolig

Du har ret til at bytte bolig med en anden lejer af en privat eller en almen bolig.

Boligforeningen kan dog modsætte sig bytningen, hvis: 

  1. Den fraflyttede lejer ikke har beboet boligen i 3 år,
  2. Boligen ved bytning vil blive beboet af flere end 1 person pr. beboelsesrum eller
  3. Udlejeren i øvrigt har rimelig grund til at modsætte sig det pågældende bytte.

Ved bytning er der tale om en fraflytning, det vil sige, at boligen skal opsiges, istandsættes (14 dages istandsættelsesperiode), og der skal betale nyt indskud, som ved en ganske almindelig udlejning, forskellen er blot, at man tilsidesætter ventelisten.

 


Ejendomsmester

Alle henvendelser vedrørende reparationer skal rettes til din ejendomsmester:
Udenfor kontortid: Kan beboerservice bestilles på mail, telefonsvarer eller via vores fejlmeldings formular her på siden.
Hvis der opstår fejl, som kræver omgående udbedring: Ring til vagtcentralen ved Falck på telefon 70 27 03 24. Referer til, at Boligforeningen Kristiansdal har en vagtaftale med Falck.

Steen Sørensen
Odensevej 18 G, 5260 Odense S
66152457 

e-mail: ss@kristiansdal.dk

telefontid: mandag-fredag 07.30-08.30
ekspeditionstid: mandag-fredag kl. 08.30-09.00

Afd.  3:  Vinkelvej
Afd.  5:  Parkvej, Odensevej 9
Afd.  8:  Jacob Hansens Vej, Hjallesehaven, Hjallesegade
Afd. 14: Klaus Berntsens Vej, Knullen
Afd. 16: Hvedemarken
Afd. 17: Sneglehatten
Afd. 18: Pæregrenen, Blommegrenen, Stammen, Kirsebærgrenen
Afd. 19: Mælkehatten og Slørhatten
Afd. 21: Guldsmedevænget
Afd. 22: Solsikkemarken
Afd. 24: Christmas Møllers Kollegiet
Afd. 27: Hollufgårdvænget
Afd. 28: Ravnholtvænget
Afd. 31: Jacob Hansens Vej, Mejerivej
Afd. 33: Jacob Hansens Vej
Afd. 44: Volderslevhaven
Afd. 52: Uglehøjen
Afd. 57: Demantsvej/Zachariasvej
Afd: 66: Klokkens Kvarter
Afd. 67: Jacob Hansens Vej/Odensevej
- Kaj Munk kollegiet

 

Henrik Stage Juel
Dianavænget 19 B, 5250 Odense SV
66171685 
e-mail: hj@kristiansdal.dk
telefontid: mandag-fredag 07.30-08.30
ekspeditionstid: mandag-fredag 08.30-09.00

Afd.   1 : Kristiandals Alle
Afd.   2:  Kristiansdals Alle
Afd.   6:  Vermehrensvej
Afd.   7:  Nyborgvej
Afd.   9:  Heliosvænget
Afd. 10:  Dragebakken
Afd. 11:  Nyborgvej
Afd. 12:  Nr. Lyndelse, Ferritslev og Årslev
Afd. 13:  Lettebækvænget
Afd. 15:  Vindegade
Afd. 23:  Spurvelunden og Solbakken i Vejle Allested
Afd. 25:  Fangel Bygade
Afd. 34:  Dianavænget
Afd. 36:  Heliosvænget
Afd. 37:  Byvænget, Flintebjergvænget
Afd. 38:  Cortex kollegiet
Afd. 39:  Strandkilen, Kerteminde
Afd. 41:  Skovbrynet
Afd. 45:  Åløkkeparkens plejecenter
Afd. 47:  Brobyværk og Vester Hæsinge.
Afd. 50:  Sukkerkogeriet - Roersvej
Afd. 53:  Falen
Afd: 59:  Klostervej
Afd: 70:  Sdr. Boulevard

- Dalum Bygge- og Boligforening
- Langelinie kollegiet
- Cortex Park Vest 
- Romerdalen 
- Lollandsgade 
- Østerlunden
- Åbrinken

 

Jan Hansen
Fuglsang 69-77, kld., Odense N
Telefon: 66182882 
e-mail: jh@kristiansdal.dk
telefontid: mandag-fredag kl. 07.30 - 08.30
ekspeditionstid: mandag-fredag kl. 08.30-09.00

Afd. 26: Østergade
Afd. 29: Odeon - Hans Mules Gade 12
Afd. 30: Englandsgade
Afd. 32: Nordatlantisk Hus/Findlandkaj
Afd. 40: Kirkendruplodden/-marken
Afd: 49: SIO - Næsbyhovedvej
Afd: 51: Ågade
Afd. 54: Ths. B. Thriges gade
Afd: 56: Bjørnekæret
Afd: 58: Munkemaen
Afd: 60: Ærtebjerggårdsvej
Afd: 61: Harlekinvej
Afd: 62: St. Glasvej
Afd. 63: Maryvænget
Afd. 64: Lille Glasvej
Afd: 68: Fuglsang
Afd: 69: Næsbygårdsvej
Afd: 73: Præstegårdsvænget
Afd: 75: Villestoftehegnet
Afd: 76: Smedebakken
Afd: 81: Søhustoften
Afd: 83: Klokkevænget
- Postbudenes Alderdomshjem

 

Niels Pedersen
Stentevej 13 G, 5610 Assens
64714228 
e-mail: np@kristiansdal.dk
telefontid: mandag-fredag: kl. 07.30 - 08.30
ekspeditionstid: mandag-fredag: kl. 08.30 - 9.00
 

Alle afdelinger i:
Assens, Fåborg, Aarup og Haarby

 
Holbæk:   Vicevært: Henning Mørch, Telefon: 23221108, E-mail: hmoe@3cgroups.dk
Kontortid: Alle dage fra kl. 7.00-8.00, samt torsdage kl.  16.00-18.00


Fejl- og mangelliste

Her kan du hente fejl- og mangelliste til udfyldning i forbindelse med din indflytning i en af vores boliger.

Bemærk, skemaet skal være vores kontor i hænde senest 14 dage efter, at du er flyttet ind.

 


Fremleje

Du har ret til at fremleje din bolig i op til 2 år ved midlertidig fraflytning (sygdoms-/rekreationsophold, studieophold, midlertidig forflyttelse mv.). Der skal foreligge dokumentation for, at opholdet er midlertidigt.

Du skal selv udarbejde lejekontrakt (formular kan rekvireres på boligforeningens kontor), og vi skal understrege, at du er ansvarlig for lejemålet i fremlejeperioden (betaling af husleje, vedligeholdelsesstand, overholdelse af husorden mm.). Du må ikke kræve højere husleje, end den du selv betaler. Du må højst fremleje til én person pr. beboelsesrum.

Fremlejeaftalen skal godkendes af boligforeningen senest 2 uger før din midlertidige fraflytning.  
 

Du kan hente en standardkontrakt her:   DOWNLOAD LEJEKONTRAKT

Husk at medsende dokumentation for dit midlertidige fravær og hvis du bor i en ungdoms- eller kollegiebolig, skal der også sendes dokumentation for, at den, du fremlejer til, er under uddannelse


Fælleshuse for Kristiansdals beboere

Odensevej 18, Odense S - Service til: 50 personer
kr. 1000 pr. dag (man-tors.)
kr. 2000 pr. weekend
Lokalet udlejes ikke til ungdomsfester
Reservation: Udlejningen, tlf. 63 14 22 50
__________________________________________________________________________

Lettebækvænget 5, Odense SV - Service til: 45 personer
kr.  1200 pr. weekend
kr.   500 pr. dag fredag,  lørdag, søn-, og helligdage
kr.   200 pr. dag mandag til torsdag
kr.   375 for rengøring, hvis det ønskes
Leje af værelser KR. 250,- PR. DAG   
Reservation: Udlejning tlf. 63 14 22 50 
Nøgle udleveres ved Lotte, tlf. 81186682
__________________________________________________________________________

Klaus Berntsens Vej 28, Odense S – service til 46 personer
Lørdag   kl. 8.00   til søndag  kl. 8.00  kr. 800,-
Søndag  kl. 9.00   til mandag kl. 8.00  kr. 800,-
Lørdag   kl. 8.00   til mandag kl. 8.00  kr. 1.400,-
Reservation: Udlejningen, tlf. 63 14 22 50
__________________________________________________________________________

Volderslevhaven 34, Odense S - Service til: 40 personer
kr. 1600 pr. 1. dag,
kr. 400 pr. efterfølgende dag
Lokalet udlejes ikke til ungdomsfester
Reservation: Udlejningen, tlf. 63 14 22 50
__________________________________________________________________________

Fælleshuset Kommandantgården i, Assens
Leje kr. 1000 pr. weekend
Udlejes kun til beboere i Assens. 
Reservation: Niels Pedersen tlf. 64 71 42 28
___________________________________________________________________________

Søhustoften 61, Odense N - Service til: 56 personer
kr. 2200 pr. for 3 dage i weekend , inkl. rengøring
kr. 1500 for en hverdag (mandag-torsdag) inkl. rengøring
Lokalet udlejes ikke til ungdomsfester
Nøgle udleveres af ejendomsmester: Jan Hansen, tlf. 6618 2882
Reservation: Udlejningen, tlf. 63 14 22 50
_________________________________________________________________________

Ærtebjerggårdvej 101-206, Odense N
Service til: 50 personer
1.200 pr. weekend -   1 ekstra dag    150 kr,
enkelt dag/aften (møder, fødselsdag) kr. 500
Reservation:   Pernille og Verner: Ærtebjerggårdvej 160, Odense N.
tlf. 52674280,  mail: pernille.ras85@live.dk
Træffetid:
tirsdag  kl. 16-18
torsdag kl. 18-20
___________________________________________________________________________

Villestoftehegnet 121, Odense NV - Service til: 40 personer
kr. 500 pr. døgn (mandag-torsdag)
kr. 1.000 for 1 weekend
Reservation: Inger Kristjansen, Villestoftehegnet 93, tlf. 66166299
​Træffes bedst torsdage kl.17-19
___________________________________________________________________________

Munkemaen, Odense N - Fælleshus med service til 30 personer.
Leje hverdage (mandag -fredag) 300,00 kr.
Leje lørdag eller søndag 400,00 kr.
Leje fredag og lørdag 550,00 kr.
Leje lørdag og søndag 550,00 kr.
Leje fredag ,lørdag og søndag 700,00 kr.
Depositum ved enhver leje 1000,00 kr. hvis man ikke er beboer i afdeling 58.
Rengøring 600,00 kr.

Kontakt afdelingsbeestyrelsen.
eller over afd. 58 Facebook
________________________________________________________________________
En del afdelinger har selskabslokale/fælleshus, som kun kan lejes af afdelingens beboere. Se under den enkelte afdeling..


Godt indeklima

Godt indeklima – Gode råd.

I Danmark har vi skiftende årstider med sol, nedbør og frost. Derfor isolerer og tætner vi vores huse godt for at spare på varmen. Det danske klima påvirker også klimaet inde i huset. Når materialer bliver fugtige på overfladen, gror skimmelsvampene som mug på brød.

Er det hus, som du bor i, byggeteknisk i orden og normalt vedligeholdt, kan du undgå vækst af skimmelsvampe i boligen ved at følge disse gode råd:

  • Luft ud 2-3 gange om dagen ved gennemtræk i 5-10 min.
    Når temperaturen udenfor er koldere end indenfor, må du kun foretage kortvarig udluftning for at undgå afkøling af vægge og dermed dannelse af kondens.
     
  • Hold ventiler åbne i vinduer, køkken og badeværelse
    Derved sikrer du et godt luftskifte, så fugtig luft kan ventileres væk.
     
  • Tør eventuel kondens af vinduerne
    Kondens på vinduerne er et tegn på, at luftfugtigheden er for høj kombineret med, at ruderne er kolde.
     
  • Læg låg på gryden og tænd for emhætten eller luft ud
    Vanddamp sætter sig som vand på kolde flader. Der må ikke dannes kondens på køkkenvinduerne under madlavning.
     
  • Luk døren til badeværelset, når du bader. Tør op efter badningen og luft ud
    Varm, fugtig luft fra badning sætter sig som vand på kolde vægge.
     
  • Hold fuger tætte i badeværelsets gulv og vægge
    Vand og fugtig luft fra badning skal væk fra badeværelset.
     
  • Rens aftrækskanaler og lad dem stå åbne
    Derved kan fugtig luft slippe væk.
     
  • Tør dit vasketøj i tørretumbler eller udenfor
    Tørring af tøj inden døre giver høj luftfugtighed og vækst af skimmelsvampe.
     
  • Sørg for min. 5 cm afstand mellem møbler og kolde ydervægge
    Luft, der cirkulerer, tørrer overfladen.
     
  • Løft gardinerne væk fra vinduet
    Tunge gardiner, der er tæt på vinduet og persienner, giver stillestående luft og dermed risiko for vækst af skimmelsvampe.
     
  • Tænd for varmen og lad varmen være jævnt fordelt i boligen
    Kolde køkkener, soveværelser og badeværelser giver høj luftfugtighed og risiko for vand på kolde flader.
     
  • Har du brændeovn eller pejs?
    Sørg for, at brændet er tørt, og opbevar det uden for boligen.
     
  • Indret boligen, så den er rengøringsvenlig
    Når det er let at gøre rent, kan du få reduceret støvet.
     
  • Pas ekstra på, hvis I er mange i boligen
    Mange mennesker i en lille bolig giver højere luftfugtighed og dermed større risiko for vækst af skimmelsvampe. Hver person i lejligheden afgiver ca. 2 liter vand pr. døgn som vanddamp eller sved.

Husleje (restance)

Hvad sker der, hvis jeg ikke betaler huslejen til tiden?

Så får du en rykker med rykkergebyr og 14 dages betalingsfrist, og betaler du ikke inden for denne frist, opsiger vi lejeaftalen. Vi giver IKKE henstand med betaling af husleje!

Lad Betalingsservice klare betalingerne for dig. Klik ind på Nets og tilmeld din husleje.

http://www.nets.eu/dk-da/Pages/default.aspx


Kontonummer

Kristiansdal, Arbejdernes Landsbank, regnr. 5391, konto 0378647
Husk at angive lejernummer eller ansøgernummer

Ibannr.: DK7853910000378647
Swif-bict: ALBADKKK

CVR nr. 31491428


Klage over en beboer

Hvis du GENTAGNE GANGE inden for en periode på ca. 1 måned, føler dig generet af en medbeboers adfærd; larmende, støjende, chikanerende mm., kan du sende en skriftlig klage til os.

Når vi modtager din klage, gennemgår vi den og sender dig derefter et svar på, hvorvidt, klagen kan behandles.

Det er vigtigt, at din klage indeholder:

  1. En præcis beskrivelse af hvert enkelt forhold, du klager over.
  2. Præcis angivelse af tid og sted for hændelserne.
  3. Dit navn og adresse.
  4. Påklagedes navn og adresse.
  5. Oplysning om, hvorvidt du selv har kontaktet vedkommende. 
  6. Desuden bør din klage indeholder underskrift fra dine naboer, naturligvis under forudsætning af, at de også føler sig generet.

Hvis en beboer ikke overholder reglerne for almindelig adfærd og opførsel og ikke retter sig efter vores henstillinger, er vores eneste sanktion at opsige eller ophæve lejemålet. Berettigelsen af opsigelsen/ophævelsen afgøres af Beboerklagenævnet eller Boligretten, hvor der først og fremmest træffes afgørelse på baggrund af beviserne.

Beviserne vil primært bestå i vidneforklaringer, og det vil derfor blive nødvendigt, at du og eventuelle øvrige klagere møder op i Boligretten eller ved Beboerklagenævnet og forklarer om klagepunkterne.

Forklaringerne kan med fordel støttes af detaljerede notater om, hvornår episoderne har fundet sted.

Boligretten lægger stor vægt på, at der er flere beboere, der føler sig generet og, at det er gentagne hændelser. En klage, som kun er underskrevet af 1 person, vil derfor oftest kun kunne føre en til mild påtale.

Du vil i princippet være anonym indtil en evt. sag i Beboerklagenævnet eller Boligretten. Men du skal dog være opmærksom på, at påklagede har ret til at få dit navn oplyst, hvis han/hun anmoder skriftligt om det. 

Hent vores klageskema her:


Opsigelsesblanket

Lejeaftalen kan opsiges med 3 måneders varsel til den 1. hverdag i en måned.

Ønsker du at flytte med mindre end 3 måneders varsel, forsøger vi genudlejning før fristen, dog beregner vi en ekspeditionstid på ca. 6 uger, fra vi har modtaget opsigelsen.

  • Genudlejning kan forsøges pr. den 1. eller 15. i en måned
  • Ægtepar: Opsigelsen skal underskrives af begge ægtefæller.
  • Opsigelsen sendes med post eller som indscannet fil i mail (info@kristiansdal.dk)     
    HUSK UNDERSKRIFTER! 
  • Fraflytter skal IKKE melde flytning til forsyningsselskaberne. Vi aflæser målere ved syn og sørger for indberetning.


Boliggaranti

Vi har en del boliger, som reelt ikke bliver brugt. Det kan dreje sig om en enlig, som har mødt en anden og 'prøver det nye parforhold af, eller det kan dreje sig om beboere, som er flyttet i sommer- eller fritidshus hele året.

Men man har ikke sagt sin egen bolig op, hvilket der jo kan være mange gode grunde til. Det er jo rart at have noget at falde tilbage på.

Men det betyder jo, at der står nogle gode boliger, som ikke bliver brugt, og dem er vi jo stærkt interesseret i.

Derfor vil vi tilbyde at udstede en garanti - en boliggaranti - til:

Enlige, som siger sin bolig op for at flytte i parforhold

Pensionist/Efterlønsmodtager, som siger op for at flytte i sommer- eller fritidshus

Boliggarantien varer i 3 år og betyder, at man inden for 3 år har ret til at få den første ledige bolig i samme standard, størrelse, beliggenhed mv. som den bolig, man har opsagt.

Det koster 300 kr. at få udstedt et boliggarantibevis, og interesserede kan henvende sig til boligforeningens kontor.


Studiekontrol, bilag2

Vi foretager årlig studiekontrol i støttede ungdoms- og kollegieboliger.

Kontrollen foretages elektronisk.

Hvis du under den elektroniske kontrol bliver bedt om at indsende bilag 2, kan du downloade det her: